ZZP-er: Ordenen had ik veel eerder moeten doen!

Administratie, geld, papieren, formulieren, allemaal zaken waar ik een broertje dood aan heb.

Daar komt nog bij dat ik al jaren onlogisch ben geweest in het opbergen van mijn paperassen en dus steeds van alles niet kon vinden. Bovendien heb ik alle tijd nodig voor het voeren van mijn privé-pianolespraktijk, waardoor ik allerlei kantoorklussen maar al te graag uitstel. Op een gegeven moment toch de knoop doorgehakt en Marjon gebeld voor advies.
Zij hielp me niet alleen met het systematisch ordenen van mijn administratie (en trouwens ook met het broodnodige weggooien van allang verjaarde papieren), maar had ook nog een lumineus idee: Het anders indelen van mijn computer- en werkkamer, waarvan ik dacht dat die veel te klein was. Door slechts het plaatsen van een nieuw werkblad van zo’n 1.50 m. breed en een andere indeling, waardoor ik uitzicht heb naar buiten, en niet meer op een muur, is het werken aan de administratie veel prettiger geworden en behoort het eindeloos zoeken naar documenten bijna geheel tot de verleden tijd. Dit had ik veel eerder moeten doen, maar beter laat dan nooit!!
Dank je wel Marjon! – Max